poniedziałek, 27 lutego 2017

Rozdział 6 część 3

- Przepraszam, że wam przeszkadzam, gołąbeczki. - odezwała się gospodyni, wycierając ręce w różowy ręcznik.
- Czy wiesz, gdzie znajduje się nowa siedziba Gwardii? - zapytał Gabriel, podnosząc się do siadu.
-  Zmienili siedzibę? Niezwykłe. Wiem, kto może wam pomóc. - rzuciła ręcznik na stolik, usiadła na fotelu. - Dobrze się składa, miał mnie dzisiaj odwiedzić. Dlaczego chcecie odwiedzić Gwardię?
- Chcemy dokonać wymiany.
- Wymiany? Dobrowolnie? Słyszałam o was, ale nie sądziłam, że to prawda. Więc chcesz oddać swoje oczy, bo twój kuzyn się nie nadaje?
- Dużo wiesz. Kto cię informuje?
- Przyjaciel.
- Kto jest tym przyjacielem?
- Nie powinieneś zadawać tylu pytań, skoro jesteś moim gościem. Zachowujesz się niegrzecznie. - mruknęła, przeczesując palcami końcówki włosów.
- Otarł się o śmierć, ma prawo do podejrzeń. - powiedziałam, skupiając całą swoją uwagę na tej kobiecie. Wyglądała dziwnie znajomo, jakbym już ją kiedyś widziała...
- Wybaczcie, muszę przygotować coś specjalnego dla mojego gościa. Nigdzie się stąd nie ruszajcie. - powiedziała głosem tak sztucznym, że aż poczułam skręt żołądka. Ta miła kobieta zaczęła cuchnąć podstępem, a my musieliśmy zostać w jej domu...
Poszła do kuchni i zajęła się wyciąganiem jakichś worków z lodówki, a potem gotowaniem. Smród był przerażający, prawie zemdlałam.
- Musimy iść. To jakaś wariatka. - stwierdził Gabriel, podnosząc się z kanapy. Syknął, bo rana cały czas sprawiała mu ból. Nadmierne poruszanie mogło ją otworzyć, więc ucieczka na pewno nie była dobrym pomysłem.
- Masz jakiś plan? - burknęłam, zaciskając palce na jego dłoni tak mocno, że pozostawiły czerwone ślady. Drzwi wejściowe się otworzyły, a w progu stanął nie kto inny, jak nasz stary, dobry Cedda. Wyglądał jak siedem nieszczęść w jednym, jakby zupełnie stracił chęci do życia.
- Nie wiem, które z was jest głupsze. - westchnął, wchodząc do środka. Podniósł laskę i wskazał Gabriela. - Ty, bo dałeś się postrzelić kanibalom? - przekierował laskę na mnie - Czy ty, bo zmarnowałaś szansę na interes życia i zostawiłaś mnie dla tego idioty? Tak, chyba jednak ty.
- Wcale cię nie zostawiłam! To ty mnie zostawiłeś! Odzyskałeś wzrok? Skąd wiesz, gdzie stoimy? Skąd wiesz, że Gabriel został postrzelony?
- Choinki w tym roku nie będzie.
- Co? - zapytaliśmy jednocześnie.
- Zniszczyliście moje marzenie.
-Co?
- Gwardia nie chce tych oczu. Gwardia chce lepszych oczu. I to nie dla mnie.
- Jaka szkoda.
- Chyba nie wzięłaś pod uwagę, że twój kochaś już nie jest potrzebny. Jak tylko będą mieli pewność, że osoba, której szukają jeszcze żyje, zabiją go.
- Więc ją znajdźmy.
- A niby dlaczego miałbym wam pomóc? I tak wystarczająco dużo dla was zrobiłem. Po pierwsze was nie zabiłem, mój wielki błąd.
- Poczekaj. - powiedział Gabriel, unosząc rękę. - Chcesz powiedzieć, że mogę uwolnić krewnego bez ryzyka utraty wzroku? Więc zmieńmy reguły gry. My cię nie zabijemy, jeśli zabierzesz nas do Gwardii. Oboje się na nich zemścimy.
- Nadal jestem częścią Gwardii. - oznajmił mrocznie, wzbudzając lęk nawet w moim lodowatym sercu.
- Czemu odwiedzasz tą kobietę?
- Gwardia kazała ją zabić. Wiecie, ta organizacja bądź co bądź ma chronić naszą popieprzoną rodzinę.
- A ona jest niebezpieczna? - wtrąciłam.
- Ta, macie pecha do dzikich.
- Jak to ,,dzikich''?
- No kanibali. Po co ty chcesz ratować swojego chłopaka, skoro ilorazem inteligencji w sam raz pasujesz do tego tutaj? - zwrócił się do mnie. Już się go nie bałam. Miałam za to nadzieję, że gospodyni raczy go zjeść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz